неділю, 8 червня 2014 р.

Зелене свято! Літечко!! Жасмін!!!

Вітаю з Днем Святої Трійці!!!

Сьогодні - моє улюблене свято
Комусь подобається Новий рік чи Різдво, хтось любить Пасху...
А я люблю найбільш за все Зелене свято.
У нас на Рівненщині заведено на ці свята встеляти підлогу лепехою, ставити гілки липи й клена...
Мій дідусь завжди приносив до хати багато великих липових та кленових гілок - бо ж увесь двір обсаджений ними, було де взяти!!! а потім з цього "лісу" по хаті розповзалися різні жучки-павучки і вночі вони починали дзижчати-літати.. це було для мене, малої, дуже казково...
Звичайно, була лепеха, на яку ступаєш - а вона волога і холодна...
Але особливим для мене був жасмін. В дворі росте великий кущ, і дідусь завжди приносив великі букети, які просто розтікалися по всіх кімнатах своїм чарівним ароматом... Його дуже любив дідусь...

Знову зацвів жасмін... а дідуся нема...
А ще у нас завжди палили піч - бо пекли пироги!! з молодою капстою та яйцем... з барбарою (ревінь у нас так називається), а ще з маком, з яблуками, з сушиною...
Спочатку я любила барбару - я взагалі дуже люблю всяку кислятину, тому барбара завжди була для мене фаворитом - поки граєшся собі з подружкою, можна взяти відламати одного листка, схрумати і побігти далі...
А потім я полюбила пироги з капустою - як і мій дідусь...
Три дні свят - таких пахучих, по-домашньому смачних, сповнених ритуалів...
Правда ж, це дуже важливо - ритуали в дитинстві? згадуючи тісто в прабабусиних ночвах, пухке й солодке, гілки по всіх кутках, запах лепехи й жасміну, я стаю сильнішою, адже в мене це все було - таке справжнє, сповнене любові, родинного тепла й очікування свята і чудес...

Немає коментарів: